WIJNSLOEP.NL is een nieuw product van wijnbar Zuster Margaux

Logo+Grijs+(ZM).png

Over WIJNSLOEP.NL

WIJNSLOEP.NL is een nieuw product van wijnbar Zuster Margaux in Amersfoort. De wijnbar en wijnsloep zijn net als het Muntgebouw onderdeel van The Attention Group.


Proef op de wijnsloep al het lekkers dat bij Zuster Margaux gegeten en gedronken wordt, maar dan op het water. Geniet samen met gezelschap van een heerlijke vaartocht door de prachtige wateren van Utrecht en omgeving onder het genot van een goed glas wijn en eten. Normalerwijs vaart de wijnsloep in de omgeving van Utrecht, zoals de in de Vecht en de Loosdrechtse plassen.De sloep biedt plaats aan 8 personen. Door zijn bijzondere bouw is het heerlijk comfortabel zitten. Er is beschikking over een geluidsinstallatie en de kap kan worden opgezet indien gewenst.

De wijnsloep leent zich perfect voor verschillende soorten momenten van samenzijn, in combinatie met een bijeenkomst in het Muntgebouw tot aan intiem familie uitje.

ETEN & DRINKEN

Ieder seizoen selecteert de wijnsloep de heerlijkste wijnen en bijpassende gerechten die gemakkelijk en verrassend. Er kan gekozen worden uit twee arrangementen, een borrelarrangement of dinerarrangement.
De wijnschippers hebben veel vaarervaring en als levensgenieters zijn zij goed op de hoogte van alle wijnen en gerechten.

 

Kijk op de website voor alle informatie over de mogelijkheden .

 
Bas+Uijlings+fotografie-061.jpg
Bas+Uijlings+fotografie-049.jpg

Accreditatiecongres Case

Case Congreseditie Muntgebouw Utrecht

Accreditatiecongres

Wij houden ons niet bezig met de inhoud van het congres, maar ondersteunen organisatoren vooral met alle uitdagingen die bij de dag(en) komen kijken. Zo ook bij een accreditatie congres, een congres die gekoppeld is aan een educatieprogramma en waar deelnemers na afloop accreditatiepunten voor behalen.

We ondersteunen waar de behoefte ligt, bijvoorbeeld de organisatie van congresregistratie. Of wanneer het juist belangrijk is dat deelnemers momenten vinden om elkaar informeel te ontmoeten en een gesprek aan te gaan. Ook zien we vaak dat productsponsoren een grote rol innemen op de dag. Voor deze sponsoren is voldoende ruimte én een strategische plek belangrijk. Hierdoor zien we in ons pand - dat van oorsprong niet is gebouwd als evenementenlocatie - vaak de meest in het oog springende standbouw! Zo ontwikkelt een congres zich vaak ook tot een kleine productpresentatie en/of beurs.

Vanuit het thema en doel van het congres kunnen wij weer een bijdrage leveren met een passend horecaconcept en/of gastvrijheidsconcept. Neem bijvoorbeeld ons 'doe het zelf' concept in de Muntstraat..Wij zijn continu in ontwikkeling en dynamische evenementen als deze zorgen ervoor dat we constant weer creatief worden uitgedaagd en ingezet! 

Schermafbeelding 2018-02-28 om 12.58.43.png

''Ik was direct verliefd'' interview in Utrecht Business

Adriaan Derksen en Pieter Aalbers zijn voor Utrecht Business geïnterviewd over de unieke entourage van het Muntgebouw.

''Gebouwen met een bijzondere historie ontsluiten. Ze een bestendige toekomst geven als locatie voor congressen, meetings, evenementen en prijswinnende horecaconcepten. En de gebouwen teruggeven aan de omgeving. Dat is de missie van The Attention Group''

Bekijk hieronder het artikel of lees het op de website van Utrecht Business.

'Je moet het Muntgebouw voelen'

Artikel Ondernamen over Muntgebouw Utrecht

Voor het magazine OnderNamen is met Adriaan Derksen en Pieter Aalbers een interview gehouden over het Muntgebouw en hun manier van ondernemen.

Het OnderNamen magazine wordt voor de regio uitgebracht met daarin interviews met lokale ondernemers, nieuwsberichten, achtergrondverhalen en columns van prominente ondernemers uit de regio.

Lees hieronder meer over de jongensdroom die Adriaan en Pieter realiseren of download het artikel hier. 

Presentatie 15e Dikke Van Dale in het Muntgebouw

Muntgebouw Utrecht het decor voor onthulling van nieuwste Dikke Van Dale

Na tien jaar wachten was het gisteren zover; de presentatie van de nieuwe, 15e editie van de Dikke Van Dale. De nieuwste versie van het Groot woordenboek van de Nederlandse taal schitterde op 5 oktober, tijdens de onthulling, als eerste in het Muntgebouw. 

Bart Chabot, Nederlandse dichter en schrijver, mocht het eerste exemplaar uit handen van uitgever Jaap Parqui in ontvangst nemen. In de Eerste Slagruimte kon men de nieuwe woordenboeken voor het eerst inzien. Naast de papieren versie is er gisteren ook een Dikke Van Dale app gelanceerd. 

Tentoonstelling kunstschilder Trienko in Muntgebouw Utrecht

De hele maand oktober 2015 is in Muntgebouw Utrecht een greep uit de collectie van kunstschilder Trienko te bewonderen. Met zijn werken, geïnspireerd door bekende kunstenaars en gebeurtenissen uit zijn eigen leven, heeft hij het hart van velen al gestolen.  
Zijn passie voor schilderkunst begon al in zijn jeugd. Pas in 2013 is hij zelf weer in het penseel geklommen en sindsdien doet hij niets liever. Al zijn schilderijen zijn tributes aan door hem bewonderde, grote kunstenaars als Salvador Dali, Picasso en van Gogh. 
Zijn tribute aan Vermeer; ‘Mijn parel, de Koningin van Oranje’ won in 2014 de tweede publieksprijs bij de Annual Dutch Art Fair. Het schilderij is een ode aan ‘Meisje met de Parel’ van Vermeer en Koningin Maxima.

De hele maand oktober zijn de werken van Trienko te vinden in de brede gangen van het Muntgebouw.  

vergaderzaal-utrecht-zaalverhuur-vergaderlocatie-zaal huren-vergaderruimte-locaties.
vergaderzaal-utrecht-zaalverhuur-vergaderlocatie-zaal huren-vergaderruimte-locaties.

Teenslipperkunst Ocean Sole siert Muntgebouw Utrecht en Mariënhof Amersfoort

Vanaf 10 september kleden kunstwerken van Ocean Sole Muntgebouw Utrecht en Mariënhof Amersfoort aan. Achter de prachtige kunstwerken zit een interessant en duurzaam concept. De kunstwerken bestaan namelijk helemaal uit aangespoelde teenslippers uit de ‘Plastic Soep’.

Van levensgrote giraf tot schildpad en van nijlpaard tot zebra, de meest bijzondere dieren verrijken de gangen, tuinen en ruimtes. Deze bijzondere kunstwerken zijn niet alleen te zien, maar ook te koop.

Kunstwerken van Ocean Sole vertellen op een leuke manier een belangrijke boodschap over het belang van de bescherming van het zeemilieu. Ze verzamelen en verwerken jaarlijks zo’n 400.000 teenslippers.

SAMENWERKING

Duurzaamheid, verbinden en verbazen zijn de belangrijkste fundamenten voor de samenwerking tussen Ocean Sole en The Attention Group. Beide organisaties werken aan duurzaamheid; het anders in gebruik nemen én openstellen van monumentale panden, alsmede het hergebruiken van teenslippers. Ocean Sole wil graag dat mensen zich verbonden voelen met het bijzondere verhaal achter de kunstwerken. The Attention Group steunt dit verhaal en deelt de werken, om zo mensen met diverse achtergronden met elkaar in contact te laten komen.

PLASTIC SOEP

De ‘Plastic Soep’ is een eiland van ronddrijvende plastics in de oceaan met een omvang van 34 keer de grootte van Nederland. Onder andere door een onderontwikkeld afvalverwerkingssysteem komen afgedankte teenslippers in landen als Kenia vaak in de oceaan terecht. Veel van dit plastic komt via de voedselketen ook in de magen van vogels en zeedieren. Daarnaast spoelt een groot gedeelte van de ‘Plastic Soep’ aan op de stranden van o.a. Kenia. Door deze teenslippers te verzamelen en om te toveren tot kunstwerken, draagt Ocean Sole bij aan een betere wereld.

BIJDRAGEN AAN MONDIALE ISSUES

Ocean Sole houdt zich bezig met oplossingen voor lokale en mondiale issues die iedereen raken. Zo voorkomen en verhelpen ze vervuiling van land en zee, beperken ze de houtkap en creëren hiermee ook werkgelegenheid. De opbrengsten van de beelden gebruikt de organisatie voor voorlichting over vervuiling en recycling onder de lokale bevolking in ontwikkelingslanden.

Meer informatie over Ocean Sole  is te vinden op www.oceansole.nl